برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    لپ‌تاپ‌های اپل گران هستند و از بین انتخاب های سخت ، باید بهترین انتخاب را داشته باشید .

    در سال 2020، مک بوک های اپل وارد عصر جدیدی شدند. این شرکت اعلام کرد که از تراشه‌های اینتل که از سال 2006 استفاده می‌کرد فاصله می‌گیرد و اولین مک‌ها را با تراشه M1 طراحی شده توسط اپل عرضه کرد.این شرکت چهار تراشه دیگر را به خط تولید اضافه کرده است: M1 Pro، M1 Max، M1 Ultra - که دو مورد از آنها جدیدترین MacBook Pro را تامین می کنند - و تراشه M2 به عنوان جانشین M1.

    درست مانند آیفون‌های اپل، تراشه‌ها بر اساس معماری ARM کار می‌کنند و به شرکت کنترل بیشتری بر سخت‌افزار و نرم‌افزار خود می‌دهند. این تراشه ها باعث شده تا لپ‌تاپ‌های آن را هم قدرتمندتر و هم با مصرف انرژی کارآمدتر شوند، به این معنی که عملکرد و عمر باتری ، بسیار بهبود یافته است. به علاوه، مزایای دیگری نیز دریافت می‌کنید، مانند توانایی اجرای برنامه‌های تلفن همراه که در اصل برای iOS ساخته شده‌اند. با این حال، انتخاب مک بوک اکنون دشوارتر است. اپل دیگر مدل‌های مجهز به اینتل را نمی‌فروشد، اما می‌توانید آن را در یک خرده‌فروش شخص ثالث با تنها چند سال پشتیبانی پیدا کنید. آیا ارزش خرید دارد؟ یا باید روی سیلیکون اپل وارد شوید؟ در اینجا چیزی است که ما فکر می کنیم باید پولی را که به سختی به دست آورده اید خرج کنید.

    آیا زمان خوبی برای خرید است؟

    بله. اگر کاربر قدرتمندی هستید که به دنبال یک مک بوک قوی میگردید ، اکنون زمان خوبی برای خرید مک بوک پرو 14 یا 16 اینچی است، زیرا اپل به تازگی آنها را در پاییز گذشته منتشر کرد. اگر به انرژی زیادی نیاز ندارید، مک بوک پرو و مک بوک ایر جدید ۱۳ اینچی با جدیدترین تراشه M2 اکنون در دسترس هستند. MacBook Air ارزان‌تر با موتور M1 و MacBook Pro 13 اینچی از سال 2020 هنوز برای خرید خوب هستند.

    Apple MacBook Air (M1, 2020)

    بهترین گزینه از نظر بودجه

    اگر نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید یک مک‌بوک جدید خرج کنید، MacBook Air  با تراشه M1 از سال 2020 یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌هایی است که می‌توانید با قیمتی که از معیارها پیشی گرفته است، تهیه کنید. امتیازات را با مدل های پیشرفته اینتل بدست می آورد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که از برنامه هایی که به طور بومی برای پردازنده جدید مهندسی شده اند، مانند مرورگر وب سافاری، استفاده می کنید.

    همچنان می‌توانید برنامه‌های ساخته شده برای تراشه‌های x86 اینتل را دانلود و نصب کنید .به این دلیل که اپل یک ابزار انتقال به نام Rosetta 2 دارد که به طور خودکار درخواست می‌کند در کنار این برنامه‌ها دانلود شود. این چیزی است که آنها را قادر می سازد تا با M1 به خوبی کار کنند، اما در طول دو سال گذشته، بسیاری از برنامه‌ها مانند Adobe Lightroom و Google Chrome دارای نسخه‌های M1 هستند، بنابراین نباید با مشکل مواجه شوید. اگر نگران این هستید که برنامه مورد علاقه‌تان کار نکند، در انجمن‌ها تحقیق و جستجو کنید تا ببینید آیا نسخه M1 موجود است یا نسخه x86 به خوبی اجرا می‌شود.

    تجربه یکی از کابران : مک بوک ایر بیش از یک روز کاری کامل برای من دوام آورد، با باتری که تقریباً بدون توقف از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر با استفاده از سافاری و برنامه های کاری مانند Slack کار می کردم، به 22 درصد رسید. دستگاه‌های M1 همچنین می‌توانند هر زمان که روی صفحه‌کلید یا ترک‌پد ضربه می‌زنید یا صفحه را بلند می‌کنید، فوراً از حالت خواب بیدار شوند، درست مانند زمانی که برای بیدار کردن آیفون یا آی پد خود ضربه می‌زنید. این تفاوت قابل توجهی با مک بوک های قدیمی است که چند ثانیه طول کشید تا روشن شوند. همچنین هیچ فن در مک بوک ایر وجود ندارد، به این معنی که حتی در زیر سنگین ترین بارها نیز بی صدا باقی می ماند. یک پخش کننده حرارت حرارتی برای دفع گرما وجود دارد، اما هرگز خیلی گرم نمی شود.

    256 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارد، اما می توانید آن را به مدل دیگری با هسته گرافیکی اضافی و 512 گیگابایت ارتقا دهید. مگر اینکه به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز داشته باشید، هسته اضافی ارزش افزایش قیمت را ندارد. در عوض، 200 دلار بیشتر برای 16 گیگابایت رم خرج کنید، که به شما امکان می دهد تعداد بیشتری برنامه را به طور همزمان بدون کاهش سرعت اجرا کنید.

    Apple MacBook Pro (14-Inch and 16-Inch, 2021)
    اگر به‌دنبال قدرتمندترین مک‌بوک‌های دارای سیلیکون اپل هستید، میتوایند مک‌بوک‌های 14 اینچی و مک بوک پرو 16 اینچی با پردازنده‌های M1 Pro یا M1 Max اپل انتخاب کنید.

    اگر از نظر اندازه ها و چیپست ها شک دارید، می توانید آن را بر اساس اولویت ها و حجم کاری خود محدود کنید. مک بوک پرو 14 اینچی حاشیه های باریک تری در اطراف صفحه نمایش دارد، بنابراین اندازه کلی آن تقریباً مشابه مک بوک 13 اینچی است. همین امر در مورد مک بوک پرو 16 اینچی نیز صدق می کند، اما هنوز هم ظاهری فوق العاده دارد.

    هر دو سایز دارای صفحه نمایش های مینی ال ای دی (با ارائه سیاهی های عمیق تر و رنگ های غنی تر مانند آیپد پرو)، نرخ به روز رسانی 120 هرتز برای نمایشگرهای صاف تر، یک ردیف فیزیکی از کلیدهای عملکرد در جای نوار لمسی (کامل با یک دکمه Touch ID)، یک وب کم 1080p و یک سیستم صوتی با شش بلندگو. اپل همچنین مجموعه‌ای از پورت‌ها از جمله یک پورت HDMI، سه درگاه USB-C با Thunderbolt 4، یک اسلات کارت SD و یک جک هدفون با مقاومت بالا را به بازار ارائه کرد. همچنین یک پورت شارژ MagSafe وجود دارد که به شما امکان می دهد شارژر را به صورت مغناطیسی به مک بوک پرو متصل کنید.

    به گفته اپل، مک بوک پرو 16 اینچی با M1 Max دسترسی انحصاری به حالت High Power Mode دارد که عملکرد را برای پروژه های گرافیکی فشرده تر مانند ویرایش فیلم 8K افزایش می دهد. شاسی بزرگ‌تر آن جریان هوا و خنک‌کننده بهتری را فراهم می‌کند و همچنین از عمر باتری 14 اینچی پیشی می‌گیرد. مک بوک پرو 14 اینچی در حین ویرایش فیلم فوق الذکر حدود یک ساعت دوام آورد، در حالی که مک 16 اینچی پس از مدت مشابه طبق نظر کاربران ، تنها 70 درصد شد.

    Apple MacBook Pro (M2, 2022)

    همانند نسل قبلی خود، مک بوک پرو ۱۳ اینچی جدید با تراشه  M2، وب کم 720p و دو پورت Thunderbolt عرضه می شود.

    همچنین از چیپست M2 مشابه Air بهره می‌برد که دارای یک CPU 8 هسته‌ای و GPU 10 هسته‌ای است که به لطف دو هسته اضافی، عملکرد گرافیکی آن را افزایش می‌دهد. این مدل در بررسی ها عملکرد خوبی داشت. در روزهای کاری شلوغ‌تر، زمانی که حدود 20 تب در Google Chrome باز و چند برنامه به طور همزمان در پس‌زمینه اجرا می‌شدند، کمی کند به نظر می‌رسید. هنگام جابه‌جایی بین پنجره‌ها و زبانه‌ها تاخیر وجود داشت و چرخ رنگین کمان چند بار ظاهر شد.

    با این حال، با توجه به تغییرات کمی نسبت به نسخه 2020، توصیه کردن مک بوک پرو جدید تنها بر اساس مشخصات آن دشوار است – به خصوص که M2 به تنهایی ارزش ارتقاء را ندارد. برای کارهای فشرده کاملاً غیرقابل استفاده نیست، اما احتمالاً برای کارهای سنگین به اندازه کافی قدرتمند نیست. اگر می خواهید در هزینه خود صرفه جویی کنید و به قدرت پردازش اضافی نیاز ندارید، پیشنهاد می کنیم به جای آن به دنبال M1 MacBook Pro در یک خرده فروش شخص ثالث باشید.