برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    اولین DRAM کلاس ۱۲ نانومتری DDR5 سامسونگ که 24 دسامبر رونمایی شد و قرار است سال آینده وارد مرحله تولید انبوه شود، با هدف پیشبرد برنامه‌های محاسباتی، مرکز داده و هوش مصنوعی است. اگرچه سریع‌ترین آنها نیستند، اما این تراشه‌ها دارای بالاترین چگالی قالب در صنعت هستند که باعث می‌شود 20 درصد بهره‌وری ویفر بالاتری داشته باشید.

    در ماه مارس، سامسونگ از راهکار DRAM LPDDR5X با سرعت 7.5 گیگابیت بر ثانیه رونمایی کرد اما در ماه سپتامبر به منظور بالابردن سطح ، سریعترین DRAM LPDDR5X صنعت را رونمایی کرد.

    در حالی که رکورد 8.5 گیگابیت بر ثانیه ثبت شده در آن زمان با راه حل جدید امروز شکسته نشد، سرعت 7.2 گیگابیت بر ثانیه اعلام شده توسط سامسونگ برای تراشه های جدید جای شرمندگی ندارد. از آنجایی که اولین کلاس 12 نانومتری صنعت تا کنون دارای بالاترین چگالی قالب است، بهره‌وری ویفر 20 درصد افزایش یافته است.

    به گفته جویونگ لی، معاون اجرایی محصولات و فناوری DRAM در Samsung Electronics، DRAM با برد 12 نانومتری "یک عامل کلیدی در پذیرش DRAM DDR5 در بازار خواهد بود." علاوه بر این، انتظار می‌رود این فناوری «به عنوان پایه‌ای برای عملیات پایدارتر در زمینه‌هایی مانند محاسبات نسل بعدی، مراکز داده و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی» با ارائه عملکرد و کارایی انرژی بالا عمل کند.

    اگرچه تولید انبوه قرار است در سال 2023 آغاز شود، سامسونگ قبلاً از تکمیل مرحله مهمی که قبل از عرضه محصولات 12 نانومتری مبتنی بر DDR5 در بازار است، یعنی ارزیابی سازگاری با پلتفرم‌های AMD Zen خبر داده است. علاوه بر افزایش بهره وری ویفر که قبلاً ذکر شد، DRAM کلاس 12 نانومتری نیز کارایی بهتری دارد. به گفته سامسونگ، این راه حل تا 23 درصد انرژی کمتری نسبت به نسل قبلی مصرف می کند.

    سامسونگ جدول زمانی دقیقی را فاش نکرده است، اما بر اساس اطلاعات فاش شده تاکنون، به احتمال زیاد اولین محصولات DRAM کلاس ۱۲ نانومتری تا اواسط سال ۲۰۲۳ وارد بازار خواهند شد.