برای مشاهده همه تخفیف های ما اینجا کلیک کنید

سبد خرید

کالا های تخفیف دار امروز

جدیدترین محصولات ما

تعمیرات لپ تاپ

برترین محصولات ما

پر فروش ترین مانیتور ها

خواندنی ها

آخرین ویدیو ها

پنج شنبه ، 14 مهر 01
چهارشنبه ، 06 مهر 01
دوشنبه ، 04 مهر 01
شنبه ، 02 مهر 01

    استارت‌آپ رایانه‌های کوانتومی SEEQC که مستقر در نیویورک است، روز چهارشنبه اعلام کرد یک تراشه دیجیتالی ساخته است که می‌تواند در دماهای سردتر از فضا کار کند، بنابراین می‌توان از آن با پردازنده‌های کوانتومی که اغلب در اتاق‌های برودتی هستند استفاده کرد.

    کامپیوترهای کوانتومی، مبتنی بر فیزیک کوانتومی، این پتانسیل را دارند که در هر روز برخی از محاسبات را میلیون‌ها برابر سریع‌تر از قدرتمندترین ابرکامپیوتر امروزی انجام دهند.

    یک چالش این است که پردازنده‌های کوانتومی با بیت‌های کوانتومی یا کیوبیت‌ها اغلب باید در دمای بسیار سرد نزدیک به صفر کلوین یا -273.15 درجه سانتی‌گراد ذخیره شوند. از سوی دیگر، کامپیوترهای کلاسیک در دماهای معتدل تری کار می کنند.

    اما این دو باید جفت شوند زیرا اطلاعات پردازنده‌های کوانتومی به شکل موج اندازه‌گیری می‌شوند و باید برای رایانه‌های کلاسیک که برای کنترل و دسترسی به کیوبیت‌ها استفاده می‌شوند، به یک و صفر تبدیل شوند.

    امروزه سیم‌ها پردازنده کوانتومی را در محفظه انجماد به رایانه‌های کلاسیک در دمای اتاق متصل می‌کنند، اما تغییر دما می‌تواند سرعت را کاهش دهد و باعث مشکلات دیگری شود. SEEQC کامپیوتر کوانتومی خود را نیز به این روش ساخته است و اکنون در تلاش است تا با تراشه های جدید خود آن را اصلاح کند.

    جان لوی، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت  SEEQC در مصاحبه با رویزر گفت: "اگر هدف شما داشتن یک مرکز داده است ، پس کافی نیست که از این نوع طرح های اولیه اولیه استفاده کنید و سعی کنید آنها را به روشی بی رحمانه مقیاس دهید."

    اولین تراشه ای که چهارشنبه رونمایی شد مستقیماً زیر پردازنده کوانتومی قرارمیگیرد و کیوبیت ها را کنترل می کند و نتایج را می خواند.

    حداقل دو تراشه دیگر که هنوز در دست توسعه هستند، در قسمت کمی گرمتر از محفظه برودتی قرار دارند. اینها می توانند اطلاعات مورد نیاز برای محاسبات کوانتومی را بیشتر پردازش کنند.

    به گفته لوی، این فناوری می‌تواند ساخت رایانه‌های کوانتومی قوی‌تر را آسان‌تر کند، زیرا هر محفظه برودتی می‌تواند تعداد بیشتری کیوبیت را پشتیبانی کند. کامپیوترهای کوانتومی ابررسانای امروزی صدها کیوبیت دارند، اما برخی تخمین می‌زنند که هزاران یا حتی یک میلیون ها کیوبیت در  یک کامپیوتر کوانتومی برای اجرای الگوریتم‌های مفید مورد نیاز است.

    لوی گفت تراشه های دیجیتال SEEQC در تاسیسات ساخت SEEQC در Elmsford با استفاده از ویفرهای سیلیکونی ساخته می شوند اما از ترانزیستور استفاده نمی کنند.